A csokoládé és a szépségápolás elsőre igen különösen hangzik egy mondatban. Valójában azonban ennek a sokunk által kedvelt édességnek az alapját a kakaófa gyümölcse adja, amely sok szempontból hasznos szervezetünkre nézve.

 

csokoládé2

 

Persze a boltok polcain található késztermékek nem feltétlenül nevezhetők egészségesnek, hiszen kakaó helyett inkább csak tömérdek cukrot és minden egyebet tartalmaznak. A kakaó azonban nagy mennyiségű flavonoidot tartalmaz, amely egy rendkívül hatékony antioxidáns. Megköti a szabad gyököket, ezáltal csökkenti a rákos, valamint a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát. Szerintem ez már önmagában a csokoládé mellett szól, de emellett még, ami a szépségápolás szempontjából is nagyon fontos: lassítja az öregedési folyamatokat.

 

Furcsa vagy sem, de a kakaó kisimítja és rugalmassá varázsolja a bőrt. Még sajnos nem volt szerencsém kipróbálni, viszont biztos vagyok benne, hogy iszonyatosan jó lehet egy csokoládés-pakolás. Képzeljük csak el, milyen nyugtató hatása lehet, ami ráadásul kiegészül a kakaó kellemes illatával. Persze nyilván nem egy tábla Milka csokit olvasztunk az arcunkra, hanem egy natúr tényleg kakaó alapanyagú készítményt, de mindenesetre nagy élmény lehet.


csokolade1

 

Az pedig hatalmas tévhit, hogy a csokoládétól pattanásos lesz a bőr. A kakaó éppen ellenkezőleg csodákra képes ezen a területen. A késztermékekben lévő tejpor és további adalékanyagok azonban kiválthatják a pattanások megjelenésének okát. Ebből kifolyólag, ha néha kedvet kapnánk egy kis csokizáshoz, akkor egyrészt válogassunk a magas kakaótartalmú, valamint a cukor helyett természetes édesítőt – például steviát - tartalmazó termékek közül. Ennek az édességnek ugyanis javarésze szénhidrát, aminek a legnagyobb részét a cukor teszi ki. A sztenderd csokik többségét tehát felejtsük el, és látogassunk el kifejezetten erre az édességre szakosodott üzletekbe, ahol lényegesen nagyobb a választék a diabetikus termékek terén is.

 

A kakaó ugyanis flavonoid tartalma mellett ásványi anyagokban gazdag, így egyébként egészséges. Persze ne a karamell- vagy mogyorókrémes termékeket részesítsük előnyben. De például egy mandula darabokkal ízesített, szteviával édesített, magas kakaótartalmú csokoládé már nem fog kárt okozni szervezetünknek. Az sem igaz, ami a közhiedelemben elterjedt, miszerint a keserű csokoládénak a legmagasabb a kakaótartalma. Valójában egy magasabb minőségű tejcsokoládéban vagy fehércsokoládéban elképzelhető, hogy több kakaó szorult, mint egy silányabb kategóriájú étcsokoládéba.

 

Egy jól megválasztott csokoládé tehát kívülről-belülről egyaránt pozitívumokat tartogat szervezetünkre nézve, viszont mint mindenhol, itt is fontos a mértékletesség.

Váltás teljes nézetre!
Az oldal tetejére!