Az évszakok időjárásbeli különbségeivel párhuzamosan bőrünk is eltérő gondoskodást igényel. Ideje eltenni a nyári mattító krém

eket, pakolásokat, hiszen a hűvösebb időben már inkább hidratálásra van szükség.

bgy1

Forrás: http://www.beautyderm-center.com/

Természetesen még nincsenek mínuszok, de az érzékenyebb bőrtípusú embereket már ilyenkor is kínozza a bőr kiszáradása. Ez nem csupán a hidegnek, hanem a szeles időjárásnak is betudható. A hidratálást egyfelől belülről kell végeznünk: hiába múlt el a kánikula, naponta legalább két liter folyadék még mindig szükséges. Ősszel már nem csupán a víz tud jól esni, hanem egy-egy gőzölgő csésze tea is. Bőrünk egészségét figyelembe véve hatékony tud lenni egy bögre kellemes kamilla tea, amely nem csupán a hidratálást segíti elő, hiszen gyulladáscsökkentő hatású is. Arcmosásra azonban csak a zsírosabb bőrtípusú embereknek ajánlott, hiszen kívülről alkalmazva kissé száríthatja a bőrt. Krémek tekintetében válasszunk olyanokat, amelyek vízmegkötő vitaminokat, hialuronsavat tartalmaznak. Az ilyen készítményekkel megakadályozhatjuk bőrünk kiszáradását, elősegíthetjük rugalmasságát, épségét. Amennyiben még a hidegebb időkben is hajlamos arcunk az olajos csillogásra, akkor válasszunk teafaolaj tartalmú krémet. Ez kellőképpen mattít és hidratál egyben.

Fontos, hogy akárcsak a naptejnek, a krémeknek is hagyjunk időt a felszívódásra, mielőtt kimennénk a hidegbe. Amennyiben túl sokat kenünk például arcunkra, nem szívódik be teljesen, majd kimegyünk a mínusz fokokra, akkor a krém „belefagy” a felső hámrétegbe, és több kárt tesz a bőrben, mint hasznot. Ez persze inkább télen lesz aktuális, de nem árt hozzászoktatni magunkat, és már most helyesen beiktatni napirendünkbe a hidratálást. Az UV-sugárzás viszont még ilyenkor is aktuális, így nem árt fényvédő krémmel is megóvni bőrünket. Használatával elkerülhető a bőr idő előtti öregedése, illetve a bőrrák kialakulása, ezért érdemes beruházni egy tégelyre.

bgy2

Forrás: www.bustle.com

Bőrünk szempontjából is fontos, hogy nagy mennyiségű antioxidáns anyagot juttassunk szervezetünkbe. Az antioxidánsok hatástalanítják a szabad gyököket, amelyek többek között rákos elváltozásokat okozhatnak a szervezetben, illetve rengeteg energiát emésztenek fel, öregítik a testet. A szervezet maga is küzd a szabad gyökök ellen, azonban jelentős segítséget nyújthatunk, ha kívülről, táplálék formájában viszünk be antioxidáns anyagokat. Ilyen például a C-vitamin, a tokoferol vagy például a karotinoidok. Amennyiben ezeket nagyobb mennyiségben visszük be szervezetünkbe, nem csupán energikusabbnak érezzük majd magunkat, hanem bőrünk is egészséges, rugalmas és fiatalos lesz.

Táplálkozás terén tehát rendkívül hasznos lehet például a citrusfélék fogyasztása. Citrom, narancs, mandarin minden mennyiségben szóba jöhet. A bőr zsírosodása szempontjából óvatosan, de érdemes olajos magvakat is beiktatni étrendünkbe. Nem muszáj marékszámra tömni őket, azonban nagyon jótékony hatással bírhat 10-15 szem mandula uzsonnára elfogyasztva. Ha rendszeresen ropogtatunk ilyesmit, hamar észre fogjuk venni, hogy bőrünk sokkal simább és feszesebb lesz, valamint hajunk és körmeink is egészségesebb, épebbek lesznek. A lényeg, hogy ne essünk túlzásokba: napi 10-15 szem tényleg elegendő!

bgy3

Forrás: http://www.livescience.com/

A változékony őszi időjárás persze nem csak bőrünket, hanem egész szervezetünket megviseli, így több szempontból is fontos, hogy étrendünk megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyagot tartalmazzon, kiegészülve legalább napi két liter folyadékkal. A bőrápolást tehát nem elegendő kívülről végezni, belülről is tennünk kell az ügy érdekében. 

Váltás teljes nézetre!
Az oldal tetejére!