Ha valaki hajlamos a kettes típusú diabéteszre, vagy már esetleg beteg is, fokozottan kell figyelnie az étrendjére.

Személyes tapasztalataim alapján bármilyen okból alakult is ki a cukorbetegség – örökletes, táplálkozás, stress stb – mindenképpen alapvető feladatunk, hogy odafigyeljünk az étkezésünkre. Ebben szeretnék segíteni hisz nekem is segítettek senki sem tudhatja magától mi is a helyes vagy melyik kategóriába is tartozik valójában.

A cukorbetegeknek le kell mondaniuk a cukros üdítőkről, cukorkáról, fánkokról és egyéb finomságokról, mert ezek miatt túl magas lesz a vércukorszintjük, ami hosszú távon károsíthatja a veséket, az idegrendszert, a látást és a szívet is. Nagyon fontos, hogy a megfelelő ételeket, szénhidrátokat fogyasszák - de pontosan melyek is ezek?

1. Teljes kiőrlésű lisztből készült péksütemények, quinoa, bulgur, zabpehely - ezek a rostdús élelmiszerek megakadályozzák a vércukorszint ingadozását, valamint hosszabb időre lakatnak jól, ráadásul bőven van bennük kálium is.

2. A lazacban található egészséges omega-3 zsírsavak nem csak a szívbetegségek kialakulásának esélyét csökkentik, de a cukorbetegségét és a magas vérnyomásét is. Hetente két alkalommal érdemes fogyasztani, ha nem lazacot, akkor például heringet, vagy makrélát. Ezek kivétel nélkül remek fehérjeforrások is egyben.

legjobb1a kép forrása: femina.hu

3. A magokban sok a rost és a magnézium, emellett van bennük fehérje és egészséges zsírok is bőven. Egy kis maréknyi mennyiséget szórjunk a salátánkra, vagy a reggeli zabpelyhünkbe. Ügyeljünk azonban arra, hogy bár finomak és egészségesek, ne együnk belőlük túl sokat, mert a kalóriatartalmuk meglehetősen magas.

4. Az édesburgonya: Sok benne a rost és az A-vitamin, és a hagyományos burgonyával ellentétben nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet, így cukorbetegeknek, inzulinrezisztenseknek remek választás.

5. A gyömbér: Kutatások szerint a gyömbérfogyasztás szintén segíthet abban, hogy elkerüljük a vércukorszint ingadozását. Arra figyeljünk, hogy amennyiben vérhígítót szedünk, beszéljük meg az orvosunkkal a gyömbérfogyasztást, mert ronthatja az ilyen jellegű gyógyszerek hatását.

6. A fahéj: Egy kutatás szerint a rendszeres fahéjfogyasztás hatékonyan csökkentheti a vércukorszintet, így érdemes mindennap egy keveset a kávénkba, turmixunkba vagy reggeli zabpelyhünkbe keverni, továbbá sütemények ízesítésére is gyakran lehet használni.

legjobb2

a kép forrása: cleaneating.hu
Tudom sok mindenkit ez a téma annyira nem érdekel vagy nem hajlandó tudomást venni róla vagy elfogadja korunk egyik legkomolyabb népbetegségét de attól függetlenül én beszélni fogok róla és nagyon remélem, hogy lesz olyan aki átgondolja, és kipróbálja esetleg utánanéz. Nem félelmet szeretnék kelteni csak tanácsokat adni mivel magam is cukorbeteg vagyok és tudom, hogy minden információ nagyon hasznos lehet és kihat a mindennapi életemre és munkámra sőt kedélyállapotomra is.
Egy pár tipp és receptek tanácsok a következő videókon láthatóak.
Ne adjuk fel!

 

 

 

 

Váltás teljes nézetre!
Az oldal tetejére!