A téli hónapok során többnyire mindenkire felszalad pár plusz kiló, amitől hirtelen meg szeretne szabadulni. Az interneten számos fogyókúra ötletet találunk, de többnyire amilyen gyorsan jön a lelkesedés, olyan hamar el is illan.

t dieta1

Forrás: https://pixabay.com/

Persze van némi alapja az egésznek, hiszen a karácsonyi, szilveszteri nagy lakomák után nehéz visszaállni a megszokott étrendre, és ennek következtében valóban hízásra ad okot ez az időszak. A világhálón keringő diéták viszont nem tartósan segítik az embert, ugyanis többnyire csak átmeneti előírásokat tartalmaznak. Adnak néhány ötletet egy-egy nap menüjét illetően, olyan alapanyagokból olyan apró mennyiségekkel, amik méregdrágák, és senkinek sincs ideje elkészíteni őket, utána meg amúgy is mindenki magára van utalva. Akik több emberre főznek, azok pedig végképp nem tudják megtenni azt, hogy maguknak megcsinálnak valami extra diétás egyszemélyes ételt, és mellette még a többieknek is sütnek-főznek valamit. Az egyhetes fogyókúrák egyébként is értelmetlenek, hiszen lehet, hogy megszabadulunk némi feleslegtől, de aztán minden visszatér a régi kerékvágásba, és kezdődik az egész elölről.

Ahogy egyre javul az idő, egyre több kocogó embert látni az utcákon. Hiába mész mindennap, ugyanabban az időpontban, ugyanazon az útvonalon, valahogy mindig más futó emberkéket látsz. Elképzelhető, hogy nem mindig ugyanakkor vagy éppen ugyanott futnak a fellelkesült emberek, de mégis azt érezni, hogy ezen a téren sem túl kitartóak. Hirtelen mindenki motivált lesz, és elhatározza magát, de aztán mindig abbahagyják. Nagyon-nagyon kevés olyan embert látok, aki tényleg lejár heti két-három alkalommal futni. Őket viszont becsülöm, mert annak ellenére, hogy semmi jelét nem mutatják az örömnek vagy valami pozitív érzelemnek, mégis mindig ott küzdenek. 

t dieta2

Forrás: pixabay.com

Hogy miként is kéne akkor csinálni a „tavaszi diétát”? Sehogy. Nem évszakhoz kellene kötni életmódunkat, hiszen mindig egészségesen kellene élnünk. A pozitív irányba változó időjárás persze adhat ehhez egy jókora löketet, amit feltétlen érdemes kihasználni, csak aztán tartsuk is magunkat hozzá. Ha szeretnénk zsírpárnáinkból lefaragni, izomzatunkat fejleszteni, akkor például építsünk be több fehérjét étrendünkbe, a szénhidrátokat pedig minimalizáljuk. Ezt ne átmenetileg, hanem korlátlan időre változtassuk meg. Ha belevágunk, egy idő után hozzászokunk, hogy például nincs rizs, tészta, kenyér, hiszen helyettük ott vannak a friss saláták, párolt zöldségek. Vége a csokoládé- és cukorkanassolásnak is, desszertként gyümölcsöket, magvakat, tejtermékeket fogyaszthatunk. Igazából pár héten belül rááll erre a szervezet, és nem fognak ezek a dolgok nehezünkre esni. A pozitívumokat pedig hamar megérezzük, hiszen sokkal kiegyensúlyozottabb lesz a vércukorszintünk, így a korábbi szénhidrát-dús ételeket követő hirtelen fáradtságérzet, majd farkaséhség sem fog jelentkezni.

A testmozgás szintén fontos, de ha már az iskolában se rajongtunk a futásért, akkor minek kezdünk el azzal kínlódni? Annyiféle sport van, hogy biztosan mindenkinek van legalább egy olyan, amit szívesen csinálna, amitől picit elfárad, de egyúttal jóleső érzéseket vált ki. Ha olyan mozgásformába kezdünk, amit gyűlölünk, akkor amellett, hogy kitartásunk hamar köddé válik, még nem is érjük el azt a hatást, amit kellene. A sporttól ugyanis nem kimerülni hivatott szervezetünk, hanem feltöltődni. Levezetjük vele a bennünk uralkodó feszültséget, felpezsdítjük vérkeringésünket, méregtelenítünk vele, amely mind-mind frissességhez vezet. Ha viszont lélektelenül, fogcsikorgatva állunk hozzá minden egyes alkalomnak, azzal mindezeket nem fogjuk megtapasztalni.

t dieta3

Forrás: www.pixabay.com 

Használjuk ki az élettel teli tavaszból fakadó motivációt, de segítségével ne csak korlátolt időszakra vonatkozó változtatásokat vezessünk be életünkbe. Ne szalasszuk el ezt a lehetőséget, hanem igyekezzünk pozitív mederbe terelni általa életmódunkat.

 

Váltás teljes nézetre!
Az oldal tetejére!