Hamarosan itt a kánikula, ami egyenlő a strand-szezonnal. Összeszedtük a leghatékonyabb tippeket, amikkel formába hozhatod magadat, hogy kellő magabiztossággal jelenj meg fürdőruhában is.

bikini1

Forrás: https://rediscoveringu.com/

Mit egyél, mit ne egyél?

Az étrend az egyik alappillére a fogyásnak, alakformálásnak. Számolgathatod a kalóriákat, de a lényeg igazából azon van, hogy izom- vagy zsírszöveteidet táplálod. Persze nem árt figyelembe venni a kalória mennyiségét sem, ha több plusz kilótól is szeretnél megszabadulni, de a tápérték táblázatban inkább a szénhidrátot, a zsírt és a fehérjét figyeld. Ezzel kapcsolatban az első fontos tanácsunk, hogy kezd el csökkenteni az egyszerű szénhidrátok fogyasztását. Mellőzd a finomlisztet, cukrot tartalmazó ételeket: péksüteményeket (a sósakat is!), tésztaételeket, süteményeket, üdítőket, csokoládékat és úgy összességében a készen kapható édességeket. Ha valami édesre vágysz, szerezz be teljes kiőrlésű lisztet vagy zabpelyhet, melyek összetett szénhidrátot tartalmaznak, és a belőlük készített desszertet édesítsd például sztíviával. Mértéket persze tartani kell, de egyébként is sokkal laktatóbbak, mint a fehérlisztből készült ételek. Zöldségeket egyél nyugodtan, főleg brokkolit, céklát, kígyóuborkát és paradicsomot, amelyek hozzájárulnak szervezeted méregtelenítéséhez is. Húsfélék közül a csirkemell az abszolút befutó, és a halak. A napi menübe még kerülhetnek alacsony zsírtartalmú tejtermékek is, mondjuk natúr joghurt, túró. Mindkettőből kiváló vacsora vagy reggeli lehet fűszerezve vagy éppen gyümölcsökkel, zöldségekkel kiegészítve.

bikini2

Forrás: www.inquisitr.com

Mit igyál?

Nos, az alkoholokat teljesen mellőzd, hiszen amellett, hogy valójában hizlalnak, a narancsbőr kialakulásáért is nagy mértékben felelősek. A cukros üdítőket szintén felejtsd el (a bolti gyümölcsleveket is), meg úgy általában a szénsav-tartalmú löttyöket. Ha valami édeset szeretnél inni, készíts magadnak frissen facsart gyümölcsleveket. Elsősorban citrusfélékből ajánlott (grapefruit, narancs, citrom, lime), hiszen ezeknek nem olyan magas cukor és szénhidrát tartalmuk. Még egy könnyed eperturmix is szóba jöhet olykor-olykor (persze nem telis-tele kristálycukorral). Mindezt egészítsd ki teákkal, amelyek segítik a méregtelenítést, de a zöldtea a zsírégetési folyamatokat is beindítja. Víz tekintetében részesítsd előnyben a szűrt, tisztított verzióját, illetve a lúgosítottat.

bikini3

Forrás: http://www.rechargeyourstyle.com/

Sport!

A bikini forma nem csak a felesleg számokban történő leadását, hanem a szép alakot, feszes bőrt is jelenti. Ha a korábbinál kevesebb tápanyagot juttatsz szervezetedbe, és az szépen elkezdi felemészteni a tartalékaidat, nyilván fogyni kezdesz. Nem mindegy azonban, hogy a tested ehhez hogyan alkalmazkodik. Hiába változtatod egészséges irányba táplálkozásod, ha hirtelen szabadulsz meg a zsírpárnáktól, akkor bőröd megereszkedhet, és igazából hiába leszel vékony, nem leszel szép. A has, a fenék és a combok feszességéhez mozognod is kell! Nem muszáj lejárnod futni vagy a konditerembe, de legalább otthon iktass be némi tornát vagy valamit, legalább heti három alkalommal. A neten rengeteg hatékony mozgássort találsz, amiket ingyenesen hozzáférhető videós anyagon keresztül könnyedén elsajátíthatsz. Nem kell vagyonokat költened személyi edzőre, kondi-bérletre, csupán egy kis kutatómunkára, és utána az edzésterv betartására kell rászánnod magad. Nyilván ez sem könnyű, de egy-egy gyengébb pillanatodban jusson eszedbe a nyár, és hogy mennyire rossz, amikor kényelmetlenül érzed magad fürdőruhában, vagy csak egyszerűen a nyári lengébb, kevesebbet takaró öltözékekben.

Ha semmi sem segít...

Amennyiben kicsit teltebb vagy, valamint könnyebben hizol, előfordulhat, hogy valamilyen hormonális probléma (PCOS, pajzsmirigy, stb.) áll a háttérben. Ezeket mielőbb érdemes kivizsgálni, mert ilyen esetekben nem biztos, hogy szigorú diéta és kemény testmozgás mellett látványos eredményeket fogsz elérni. Keress fel egy endokrinológust, aki átnézi a vérből kimutatható hormonjaid szintjét, nincs-e esetleg valamiféle eltérés. Ha talál valamit, akkor teljesen személyre szabott életmód és étrendre vonatkozó tanácsokkal fog ellátni, amelyet szükség esetén gyógyszeres kezeléssel is kiegészít majd.

Semmiféleképpen se add fel! Találj valami számodra értékes motivációt, amely nem hagy eltéríteni a célodtól!

Váltás teljes nézetre!
Az oldal tetejére!