Gondolom, Te sem tudod mindig megállni, hogy a főétkezések között, vagy közvetlenül utána ne egyél valami kis levezetőt. Ilyenkor általában olyan ételeket csipegetsz, ha nincs semmi desszert, amik rögtön fogyaszthatók: chips, csoki, cukorka. 

nasi1

Forrás: https://www.severin.com/

 

Az ilyen sós és édes nassolnivalók viszont egyfelől teljesen egészségtelenek, nincs bennük semmi hasznos a szervezeted számára, másfelől pedig hizlalnak is. Persze nagyon finomak, amitől a kedvünk is jobb lehet, de rágcsálhatunk olyan ételeket is, amik pozitív hatással bírnak szervezetünkre nézve, és nem fognak tőlük plusz kilók felszaladni. Nem kell aggódni, az ilyen típusú nasik nem csupán sós, hanem édes verzióban is léteznek.

Mivel helyettesítsük a chipset?

A hagyományos bolti chipset igazából elkészítheted magadnak is otthon, csak abban nem lesz mesterséges összetevő. Nagyon sokféle ízfokozó és adalékanyag mentes fűszerkeveréket lehet már kapni, így a tökéletes íz eléréséért nem is kell törnöd magad. Persze, ha belejössz, akkor a saját ízlésed szerint is készíthetsz majd fűszerkeverékeket friss fűszernövényekből. A chipshez először is pucolj meg 2-3 krumplit, mosd meg őket. Ezt követően szeleteld nagyon vékonyra őket, egy sütőpapírral kibélelt tepsire. Önts rájuk egy nagyon kevés extra szűz olívaolajat, és a kezeddel óvatosan forgasd át, hogy az összes krumpliszeletre egyenlő mennyiségben, de legalábbis mindenhova jusson belőle. Most jöhet a fűszerkeverék, melyhez szintén a két kezedre lesz szükség, hogy szépen eloszlasd a szeleteken. Végül mehet is a 200 fokra előmelegített sütőbe. 5-10 perc után már érdemes megnézni, jó-e már, hiszen a vékony szeleteknek nem kell sok idő, hamar átsülnek. Ezt krumplin kívül rengeteg zöldséggel el lehet készíteni: cékla, sárgarépa, retek, zeller vagy éppen padlizsán is kisüthető ezzel a módsszerrel.

 

nasi2

 Forrás: silvateam.com

Édes nassolnivalók

Szerencsére az édes ízekről sem kell lemondanod, ha éppen fogyókúrázol, vagy csak nem szeretnél többet hízni. Alapvetően „csupán” a cukorról és a finomlisztről kell lemondanod, és persze azokról a készételekről, amelyek ezeket tartalmazzák. Szerencsére a cukrot helyettesítheted természetes édesítőkkel, mint a sztívia, vagy az eritritol. Ezek csak nagyon-nagyon kevés kalóriát tartalmaznak, azonban erőteljesebben édesítenek a cukornál. A szervezetre semmilyen káros hatást nem gyakorolnak. Finomliszt helyett a süteményekbe például használhatsz teljes kiőrlésű lisztet, zablisztet és ezekhez hasonlókat, amelyek összetett szénhidrátokat tartalmaznak. Nem fogják hirtelen megemelni a vércukor szinted, hiszen fokozatosan szívódnak fel, egyenletes inzulintermelést kiváltva, így sokáig száműzik az éhségérzetet. Persze, ha csak valami gyors édességre vágysz, akkor bonts fel egy natúr joghurtot, édesítsd meg ízlés szerint, és tegyél bele a kedvenc gyümölcsödből. Amennyiben körtét, almát vagy szilvát tettél bele, fűszerezheted fahéjjal, hogy még különlegesebb legyen. A reggeli cukrozott, csokis gabonapelyhek helyett, készíts magadnak zabkását. Nyilván több idő, de hasznos tápanyagokat, rostot és össztetett szénhidrátot tartalmaz, emellett pedig nem hizlal. Sokáig kibírod vele, akár ebédig is, de egy gyümölcs még így is beleférhet délelőtt.  

Emellett, ha kész nasikat szeretnél, akkor a hipermarketek zöldség-gyümölcs osztályán nézz szét. A magvak (pl. mandula, diófélék, mogyoró), aszalt gyümölcsök jöhetnek (persze a kandírozottakat mellőzd) kisebb mennyiségekben. Ezek ugyan magasabb kalória tartalommal bírnak, de még mindig egészségesebbek, mint a csokik és cukorkák, hiszen tele vannak létfontosságú vitaminokkal és ásványi anyagokkal. 

 

 

Váltás teljes nézetre!
Az oldal tetejére!