Fogyókúra esetén az egyik legideálisabb étel a saláta.

Természetesen nem a majonézzel és egyéb hizlaló dresszinggel megspékelt verziókra kell gondolni, hanem a friss és egyéb jótékony tulajdonságokkal rendelkező zöldségekből összeállított variációkra.

Saláták terén viszonylag szabad kezünk van, hiszen nagyon sok zöldséget kombinálhatunk egybe, illetve elhagyhatjuk azokat, amelyek tőlünk kissé idegenek. Vannak azonban olyan zöldségek, amelyek kifejezetten felgyorsítják a fogyás, a zsírégetés folyamatát.

1. Kígyóuborka

C- és B-vitaminokban, magnéziumban gazdag zöldség, de emellett javarészét víz alkotja. Ebből kifolyólag tisztítja a szervezetet a méreganyagoktól, illetve energizálja is azt. Alacsony kalóriatartalma miatt ideális saláta alapanyag, ha csökkenteni kívánjuk testsúlyunkat.

IMG 7970

2. Brokkoli

Számos ásványi anyagot (például vasat, kalciumot, magnéziumot), valamint A-, B- és C-vitamint tartalmaz, viszont 100 g brokkoli mindössze 30 kcal. Amellett tehát, hogy súlyos betegségek megelőzésére is kiválóan alkalmas, fogyókúra esetén ugyancsak tökéletes választás. Enyhén megpárolva, szerecsendióval, sóval és borssal fűszerezve tápláló fogás lehet vacsorára, vagy akár ebédre is.

IMG 7971

3. Spenót

Vitamin és ásványi anyag tartalmán kívül élelmi rostot szintén nagy mennyiségben tartalmaz, ezáltal segíti a szervezet méregtelenítését, tisztítását. Friss levele bármely saláta kitűnő része lehet, de leginkább talán a paradicsommal passzol össze az íze. 100 g körülbelül 23 kcal, ezért bátran beilleszthető a napi étrendbe.

4. Fokhagyma

Az elsődlegesen antibakteriális, fertőtlenítő képességéről ismert fokhagyma a fogyni vágyók körében igen csak kapóra jöhet. Jellegzetes illata ugyan nem igazán csábító, viszont kis mennyiségben esténként nyugodtan ízesíthetjük vele salátánkat.

5. Paradicsom

Nagy mennyiségben van benne C-vitamin, viszont nem elhanyagolható pozitívuma az sem, hogy antioxidáns hatással bír. Utóbbinak köszönhetően megköti a szabadgyököket, mely által hatalmas terhet vesz le szervezetünkről. A paradicsom rendszeres fogyasztásától energikusabbak leszünk, így testmozgáshoz is ideális fogyasztani. Ha tehetjük, minden nap érdemes helyet csinálni neki étrendünkbe.

A saláták esetében az a legjobb, hogy ehetjük őket reggelire, ebédre és akár vacsorára. Zöldségek széles tárházából válogathatunk, de ezeken kívül még szóba jöhetnek gyümölcsök, csirkemell vagy hal, hogy még inkább változatosabban étkezzünk.

Váltás teljes nézetre!
Az oldal tetejére!