Hazánkban az olasz gasztronómia mellett az utóbbi évtizedben feltörekvő keleti konyha sokak kedvence.

A kínai vendéglőkön kívül egyre népszerűbbek és elterjedtebbek a thai, indonéz és japán éttermek is.

Az egészséges életmód és fogyókúra szempontjából azonban igen csak kiemelkedőnek tekinthetjük a japán ételeket, hiszen amellett, hogy a szervezet számára nélkülözhetetlen tápanyagokban gazdagok, még ízletesek is. Napjainkban a legdivatosabb japán fogás a sushi, mely természetesen már eltér legelső verziójától. Az eredeti sushi ugyanis egy savanykás ízű, rizsben erjesztett halas étel volt, amelynek elkészítése végén a rizst többnyire kidobták. Manapság viszont szinte mindenkinek az algalapba csavart makizushi jut eszébe, melynek töltelékét alkothatják zöldségek, gyümölcsök és halak is. Ez azonban csak egy típusa a mai modern sushiknak, hiszen ezen kívül még rengeteg verziója ismeretes. Népszerű még például a nigirizushi, mely a különféle feltétekkel gazdagított ovális rizsgombócot takarja.

Szerencsére azonban a zöldséges, halas sushik nem csupán divatosak, hanem egészségesek is, de csak megfelelő elkészítés esetén. A nyugati íz világ hatásainak köszönhetően ugyanis előfordulhatnak olyan plusz hozzávalók, melyek tradicionális értelemben nem szerepelnének benne. Az összetevőkön kívül még létfontosságú szerepet játszik az elkészítés módja is, hiszen a nyers halak miatt nagyon fontossá válik a fertőzések, mérgezések lehetőségének minimalizálása. Egy nagy forgalmú, profitorientált étterem esetében azonban ki tudja, hogy megfelelő ideig, minőségben konzerválták-e őket? Az ilyen jellegű megbetegedések száma persze igen alacsony, de azért nem árt odafigyelni. Tanácsosabb inkább egy színvonalas, (akár drágább) éttermet keresni, ahelyett hogy gondolkodás nélkül követnénk a tömeget.

Egy kifogástalanul elkészített sushi esetében viszont valóban egy egészséges, kockázatmentes ételről beszélhetünk. A tengeri halak ugyebár alacsony zsírtartalommal rendelkeznek, de Omega3 zsírsavban bővelkednek, ezért jótékonyan hatnak a szív- és érrendszerre. Ezen kívül számos vitaminban, ásványi anyagban gazdagok, akárcsak a töltelékként, feltétként használt zöldségek. A makisushinál alkalmazott speciális algalapok pedig kiváló kalcium- és vasforrásoknak minősülnek.

Hazánk sushi választékában előfordulnak különféle panírokkal, majonézzel, krémsajtokkal, szószokkal elkészített fogások is, melyeket azonban kerülni kell, hiszen egészségtelenek és rendkívül hizlalóak. Egy lazacos, tonhalas vagy valamilyen zöldséges makizushi azonban semmi félnivalót nem tartogat magában. Sokkal kevesebb kalóriát, de annál több ásványi anyagot, vitamint tartalmaz, mint egy átlagos ebéd, és mindemellett rendkívül laktató is. Hosszú időre száműzi tehát az éhséget és gyakorlatilag csak elengedhetetlen tápanyagokat tartalmaz, ebből kifolyólag az egyik legtökéletesebb fogyókúrás étel. Dietetikusok, táplálkozással foglalkozó szakértők nem véletlenül javasolják, hogy hetente 2-3 alkalommal fogyasszunk halat. Mivel azonban a sushiban található halfélék nincsenek zsiradékban sütve, így egészségünk szempontjából ideálisabbak bármely magyar halételnél.

A suhsi nem egy olcsó étel, ne is próbáljunk spórolni vele. A belefektetett összeg azonban hamar megtérül, hiszen szervezetünkre gyakorolt jótékony hatásait azonnal érezhetjük. Rendszeres fogyasztását követően frissek, energikusak leszünk, és az alacsonyabb kalóriatartalomnak köszönhetően még le is dobhatjuk magunkról a felesleges kilókat.

IMG 7508

Váltás teljes nézetre!
Az oldal tetejére!