Az időjárás melegedésével egyre lengébben öltözködünk, egyre többet megmutatva alakunkból.

A télen esetlegesen felszaladt kilóktól ilyenkor kezdjük csak igazán kellemetlenül érezni magunkat.

A hidegebb időkben a nagykabát és a kiegészítők mögé el lehet bújni, így annyira nem is zavartatjuk magunkat a pici súlyfelesleg miatt. Ezek a ruhadarabok azonban visszakerülnek a gardróbba, és majd csak pár hónap múlva takargathatjuk vele magunkat újra. Ha máskor nem, akkor most valóban itt az ideje egy kis alakformálásnak, hiszen a hamarosan induló bikini szezonra is előre gondolnunk kell.

Önmagában a felszedett kilókkal nincs is olyan nagy probléma, hiszen a legtöbb embernél ezek, ahogy feljöttek, úgy le is szaladnak. A zsírosabb ételeket ugyanis ilyenkor friss alapanyagokból készült fogásokra cseréljük, nassolnivaló terén is egyre több finom gyümölcs kerül elő. Voltaképpen az élet természetes velejárója, hogy télen hízunk, nyáron pedig inkább fogyunk. Utóbbira viszont kicsit rá tudunk segíteni, hogy minél hamarabb kellemesen érezhessük magunkat a bőrünkben. Ehhez mindenekelőtt el kell kezdenünk rendszeresen sportolni.

Olyan mozgásformát válasszunk, amelyet szívesen csinálunk, de emellett vegyük figyelembe időbeosztásunkat és a helyszínt is tervezéskor. Ha például nincs sok szabadidőnk, akkor érdemes a lakóhelyünkhöz közeli helyet keresnünk, hogy ne menjen el értékes idő az utazással. Mérlegelnünk kell azt is, hogy társaságban vagy egyedül, otthon, szabadtéren vagy edzőteremben szeretnénk-e sportolni. A társaság van, akinél motiváló erő, míg másokat lehúz, illetve van aki konditeremben ér el jobb eredményeket, míg mások ott pont vissza fogják magukat. Ezekre a kérdésekre a válasz nyilvánvalóan teljesen egyedi, azonban az mindenképpen fontos, hogy fixen iktassuk be napirendünkbe, és ne adjuk fel, ne térjünk el az edzéstervtől. Ügyeljünk a fokozatosságra, ne erőltessük túl magunkat rögtön az első alkalommal. A sérülések elkerülése mellett nagyfokú motivációs erő tud lenni, ha folyamatosan többet tudunk teljesíteni, ha érezzük, hogy fejlődünk. Eleinte talán fáradtságot fogunk tapasztalni, de ez az érzés hamar átalakul majd, és nem kimerültnek, hanem energikusak leszünk a mozgástól. A kezdet nehéznek tűnhet, de egyre könnyebbnek fogjuk érezni, ahogy beépül a heti rutinba.

A sport mellett az étkezés és a folyadékbevitel is külön odafigyelést igényel. Nem árt kicsit erőteljesebben méregteleníteni szervezetünket, hogy megtisztuljon a felesleges lerakódásoktól. Többek között a narancsbőr is a kötőszövetben felhalmozódott cukrok és zsírok eredménye, így ezektől megszabadulva a cellulitnak is búcsút mondhatunk. A leghatékonyabb, ha léböjt-kúrába fogunk, melyet egy-két napi zöldség és gyümölcs evéssel vezethetünk fel. Sokat segíthet, ha fejben megértjük a megszokottól eltérő táplálkozás miértjét. Gondoljuk át, hogy valójában mire is van szüksége a szervezetünknek, és ténylegesen mit viszünk be. A rengeteg felesleges nassolnivaló, cukros üdítő, gyorskaja gyakorlatilag nem is tartalmaz olyan tápanyagokat, amelyek létfontosságúak lennének. Ha tudatosítjuk, hogy ezeknek az „ételeknek” és „italoknak” valójában semmiféle hasznuk, funkciójuk nincs, sokkal könnyebb lesz lemondani róluk. Teljesen máshogy fogjuk érezni magunkat, ha kizárólag olyan táplálékokat juttatunk szervezetünkbe, amelyekre ténylegesen szükségünk van. Testileg és szellemileg is energikusabbak leszünk.

És végül, de nem utolsó sorban a pihenésről se felejtkezzünk el! A napi 7-8 óra alvás (vagy bizonyos embereknél ez akár több is lehet) elengedhetetlen része annak, hogy újra formába lendüljünk. Kialvatlanság esetén ugyanis ételekből akarjuk pótolni az energiát, ami csak súlygyarapodáshoz vezet. Megfelelő minőségű és mennyiségű alvással elkerülhetjük a felesleges evést, a napközbeni aluszékonyságot, az esetleges fejfájást, szédülést. Nem kell tehát drasztikus fordulatokat hoznunk életünkbe, mégis rengeteg pozitív változást érezhetünk.

Váltás teljes nézetre!
Az oldal tetejére!