Amikor tervbe vesszük a fogyókúrát, az alakformálást, elsőként merül fel a helyes táplálkozási szokások és a rendszeres testmozgás bevezetésének gondolata.

Lássuk be azonban, hogy sokkal könnyebb kihagyni a napi édesség adagot, mint belevágni a sportba.

A testmozgásról rögtön az jut eszünkbe, hogy az milyen fárasztó, körülményes tevékenység. Tény, hogy egyszerűbb a hipermarketekben egészségesebb, karcsúsító ételeket bedobálgatni a kosárba, mint nekivágni egy edzésnek. Utóbbihoz megfelelő öltözékre, helyszínre, időre és egy kevés pénzre is szükség van. Persze egyáltalán nem lehetetlen, de amennyiben a múltban nem foglalkoztunk ilyesmivel, nem feltétlenül tudunk azonnal belekezdeni. Például a futás esetében szükségünk van egy futócipőre, hogy talpunk, vádlink ne sérüljön meg a terheléstől, és tudjuk tartani az edzéstervünket. Emellett olyan ruházatot is igényel, amely az aktuális időjárási viszontagságokhoz alkalmas. Ezek bizony költségek, de egyáltalán nem megfizethetetlenek és hosszútávon megtérülnek. Futni viszont bárhol lehet, nem feltétlenül kell parkos környezet hozzá, és nem muszáj befizetnünk magunkat egy edzőterembe sem.

IMG 7777

Ha igazán őszinték akarunk lenni, akkor elmondhatjuk, hogy valójában zéró költségből is tudunk sportolni. Egy sima lakásban, bármiféle eszköz nélkül is megvalósíthatunk egy alakformáló torna gyakorlatsort. Az egyszerű mozdulatsorokhoz nem kell speciális öltözék és hely sem, csupán némi keresgélés, tervezgetés.

Az anyagiakon túl azonban még mindig ott van bennünk a rossz hozzáállás. Ez eredhet akár még testnevelés órákról, ahol esetleg nemhogy megszerettették velünk a mozgást, hanem egyenesen megutáltatták. Feltehetőleg bennünk van az érzés, hogy miután jól lefárasztottak minket fizikailag, mehettünk vissza matematika, történelem vagy irodalom órákra. A sport természetesen felemészt némi energiát, de ugyanakkor ha rendszeresen végezzük, már egy hét után nem erőtlennek, hanem élettel telinek érezzük majd magunkat tőle. A különféle lerakódott méreganyagok elkezdenek kiürülni, jótékony hatással lesz szív- és érrendszerünkre, emésztésünkre, és ezáltal általánosságba véve érezzük majd magunkat jobban. Szellemileg és testileg is felfrissülünk. Helyes hozzáállással nem csupán könnyedebben megy majd a sport, hanem igényelni is fogjuk.

IMG 7779

Gyakori kifogás még az is, hogy nem tartjuk magunkat egy „sportos alkatnak”. Ennek ellenére a rossz egyensúlyon, mozgáskoordináción javíthatunk, ha pedig gyakran szédülünk, akkor válasszunk valami testhez álló mozgásformát. Csak és kizárólag agyban dől el, hogy túl tudunk-e lépni lustaságunkon, és megadjuk-e magunknak a lehetőséget egy színvonalasabb életre.

IMG 7780

Amennyiben nem akarunk egyedül sportolni, számos opció közül választhatunk a környékünkön. Ebben az esetben nem csupán testünkkel tehetünk jót, hiszen egy jó társasággal is gazdagodhatunk. Nem kellemetlen érzéseket fogunk a mozgáshoz kötni, hanem jó hangulatot is, így pozitívan fogunk a sporthoz hozzáállni.

Váltás teljes nézetre!
Az oldal tetejére!