Amikor elérkezettnek látjuk az időt életvitelünk megreformálására és kemény elhatározással (remélhetőleg) rendszeres edzésekbe kezdünk, sokszor bizonytalanok vagyunk az edzés helyének megválasztásában.

Mik az előnyei és hátrányai az otthoni és az edzőtermi edzéseknek? Az otthoni edzések egyik nagy előnye, hogy bármikor elvégezhetjük a gyakorlatokat. Bármikor, tehát amikor kedvünk tartja vagy időnk engedi. Az idő, mint befolyásoló tényező korántsem elhanyagolható szempont egy elfoglalt embernél, így pl. kisgyermekes anyukánál, aki a terhesség során felszedett fölös kilóitól szeretne megszabadulni. A baba mellett korántsem egyszerű elszabadulni otthonról akárcsak egyetlen órára is, ez kemény szervezési feladatot jelenthet az egész családnak.

A "kedvünk szerint bármikor edzhetünk" kérdése azonban már sokkal inkább szubjektív tényező. Összekaptunk a kollégával vagy esik az eső? Rosszkedvűen ébredtünk? Rossz híreket kaptunk? Egyik családtagunk lebetegedett?

Számtalan okunk lehet arra, hogy adott pillanatban NE legyen kedvünk otthon tornázni, edzeni. Ilyenkor aztán egy könnyed mozdulattal visszagurítjuk az ágy alá a súlyzót vagy elfordítjuk tekintetünket a ránk váró sporteszközökről, vagy egyszerűen rá sem tudunk gondolni vagy koncentrálni. Jó esetben teregetésre használjuk a szobabiciklit, addig sem látjuk és nem lesz lelkiismeret furdalásunk. Az edzőtermi mozgásra azonban könnyebben rávesszük magunkat, ha előre megváltott bérletünk van, hiszen mégsem veszhet kárba a sok ezer forint. Ha pedig már ott vagyunk, az addigi nyomott hangulatunk is megváltozhat a légkondicionált helyiségekben zajló lendületes, pörgős élet láttán, esetleg a rossz hírek helyett jó hírekkel és pozitív élményekkel gazdagodunk. Előbbieket szem előtt tartva tehát érdemes számba venni lehetőségeinket. Ha megoldható, mozduljunk ki otthonról, lépjünk ki az egyhangúságból, mely jó alapot adhat egész életmódunk, életszemléletünk megreformálásához.

Váltás teljes nézetre!
Az oldal tetejére!